ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ


23/6/2020: Μας ενημέρωσαν ότι τα ενδεικτικά θα δοθούν και για τα δύο υποτμήματα την Παρασκευή!


Από 1η Ιουνίου το σχολείο ανοικτό αλλά με εκ περιτροπής φοίτηση ανάλογα με το υποτμήμα που ανήκει ο κάθε μαθητής.


Η ενημέρωση των γονέων γίνεται με τηλεφωνική ενημέρωση. Παρακαλούνται οι γονείς να επικοινωνούν με τη δασκάλα στο κινητό τηλέφωνο που γνωρίζουν.


Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlampridoy@yahoo.gr ή στο κινητό ή στο messenger μέσω face book.




ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com




Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

ΤΑ ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ

Αγαπητοί γονείς,

φτάνει πια η ώρα που θα ξεκινήσουμε την κανονική διδασκαλία των γραμμάτων. Δηλαδή ώρα που θα μπούμε στο κεφάλαιο Η ΠΑΡΕΑ, σελ. 21 του βιβλίου μαθητή.

Για κάθε καινούργιο γράμμα θα παίρνουν ανάμεσα στις άλλες εργασίες για το σπίτι και μια φωτοτυπία με τα καρτελάκια του νέου γράμματος. Τα καρτελάκια αυτά τα ανάρτησα χτες εδώ:

https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa/kartelakia

και μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά ή και να τα εκτυπώσετε και να τα έχετε έτοιμα για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν. ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΧΘΟΥΝ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΓΡΑΜΜΑ. Χαλάει η μαγεία...  και ταυτόχρονα η ετοιμασία που κάνουν στα καινούργια καρτελάκια τα βοηθάει να μάθουν το νέο γραμματάκι.

Δε φτάνει όμως μόνο η εκτύπωση σε χαρτί. Θα πρέπει στη συνέχεια να τα κολλήσουμε σε χαρτόνι (κατά προτίμηση στο χρωματιστό χαρτόνι κανσόν που σας είχα πει να προμηθευτείτε). Μια άλλη λύση είναι να τα πλαστικοποιήσουμε. Δείτε τώρα την παρακάτω φωτοτυπία από τα καρτελάκια του Α,α και διαβάστε τις οδηγίες πώς ακριβώς θα γίνουν τα καρτελάκια κάθε γράμματος:

Κόβουμε τα έξι καρτελάκια φροντίζοντας να φαίνεται η γραμμή που έχουν γύρω γύρω.  Κολλάμε σε χαρτόνι τα δύο γράμματα και τις δύο εικόνες. Κόβουμε το χαρτόνι έτσι που να προεξέχει  λίγο γύρω από τα καρτελάκια. Στη συνέχεια κολλάμε πίσω από τα δυο καρτελάκια με τις εικόνες τα καρτελάκια με τις λέξεις. 

Ζητάμε από το παιδί μας να χρωματίσει τις δύο εικόνες και τα δύο καρτελάκια με το γράμμα, το κεφαλαίο και το πεζό. Τις λέξεις δεν τις χρωματίζουμε για να φαίνονται καθαρά. 


Παρόμοια εργαζόμαστε αν πρόκειται αντί για κόλλημα σε χαρτόνι, να πλαστικοποιήσουμε τα καρτελάκια. Φροντίζουμε και πάλι οι δύο εικονίτσες να είναι στο ίδιο καρτελάκι με τις λέξεις. Από τη μια πλευρά η εικονίτσα και πίσω της η λέξη. Αντίθετα τα δύο γράμματα τα πλαστικοποιούμε ξεχωριστά. Το χρωμάτισμα στην περίπτωση της πλαστικοποίησης γίνεται στην αρχή.


Με αυτή τη μέθοδο φτιάχνουμε 4 καρτελάκια για κάθε γράμμα. Τα καρτελάκια τα φυλάμε ή σε τσαντάκι πλαστικό ή σε κάποιο φάκελο που έχει το παιδί στη σάκα του και φροντίζουμε να τα έχει καθημερινά μαζί του στο σχολείο.

Ένα μυστικό: Το χρώμα των γραμμάτων μπορεί να ταιριάζει με το γράμμα. Πχ το Π μπορεί να γίνει πράσινο ή πορτοκαλί, το Κ κόκκινο και το Μ μοβ. Αφήστε το παιδί να ανακαλύψει το χρώμα που αρχίζει με το νέο γράμμα.

Στο πίσω μέρος των γραμμάτων πρέπει να γράψετε το όνομα του παιδιού ή τα αρχικά του. Κάντε το ίδιο στα άλλα δύο καρτελάκια, σημειώνοντας τα αρχικά του παιδιού από την πλευρά που είναι η εικονίτσα. Έτσι αν χαθεί κανένα καρτελάκι στην τάξη, θα ξέρουμε σε ποιον ανήκει!

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ

Τα παιχνίδια με τα καρτελάκια αρχίζουν να αποκτούν νόημα όταν διδαχτούν τρία - τέσσερα γράμματα. Σας δίνω μερικές ιδέες:

1. Στρώνω μπροστά στο παιδί τα καρτελάκια με τις λέξεις και του ζητώ να βρει που είναι κρυμμένο το άλογο ή το παπάκι κλπ.  Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με όλα τα καρτελάκια που έχουν λέξεις ή μόνο με τα κεφαλαία ή μόνο με τα πεζά.

2. Βάζουμε τα καρτελάκια από την πλευρά της εικονίτσας στη σειρά.  το ένα κάτω από το άλλο ή και το ένα δίπλα στο άλλο. Στη συνέχεια ζητάμε από το παιδί να αντιστοιχίσει σε κάθε εικονίτσα το σωστό καρτελάκι με το γράμμα. Πχ δίπλα στο άλογο να βάλει το καρτελάκι με το α, δίπλα στο τόπι το καρτελάκι με το τ κλπ.

3. Παρόμοια αντιστοίχιση κάνουμε και με τα καρτελάκια που έχουν γράμματα για να μάθει το παιδί ποιο κεφαλαίο γράμμα ταιριάζει με κάθε πεζό.

4. Σκεπάζουμε τα καρτελάκια με τις εικονίτσες με το κατάλληλο καρτελάκι γράμματος. Ζητάμε από το παιδί να βρει πού είναι το άλογο,  το παπάκι, το δέμα κλπ.

5. Βάζουμε όλα τα καρτελάκια με τα γράμματα μπροστά στο παιδί και του ζητάμε να μας βρει ποιο λέει α, ποιο λέει ε, κλπ. Ή του δείχνουμε εμείς καρτελάκια και ζητάμε να τα διαβάσει.

Εμείς στην τάξη θα μπορούμε να παίξουμε και το παιχνίδι "φτιάχνω λέξη" με τα γραμματάκια. Χρησιμοποιώντας καρτελάκια από όλα τα παιδιά της ομάδας. Αν θέλετε κι εσείς να παίζετε τέτοιο παιγνίδι, κατεβάστε το αρχείο ΓΡΑΜΜΑΤΑ από αυτή τη διεύθυνση:

 https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa

ć
View Download


Εκεί θα βρείτε πολλά καρτελάκια από το κάθε γράμμα και θα μπορείτε να φτιάχνετε λέξεις που έχουν δύο και περισσότερα όμοια γράμματα. Μην ξεχνάτε όταν φτιάχνετε λέξη να βάζετε και τόνο. Μπορείτε να δημιουργήσετε τόνο από ένα καλαμάκι που θα κόψετε ή με λίγη πλαστελίνη κλπ.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!

Με αγάπη 

Μαριορή





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου