ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ


23/6/2020: Μας ενημέρωσαν ότι τα ενδεικτικά θα δοθούν και για τα δύο υποτμήματα την Παρασκευή!


Από 1η Ιουνίου το σχολείο ανοικτό αλλά με εκ περιτροπής φοίτηση ανάλογα με το υποτμήμα που ανήκει ο κάθε μαθητής.


Η ενημέρωση των γονέων γίνεται με τηλεφωνική ενημέρωση. Παρακαλούνται οι γονείς να επικοινωνούν με τη δασκάλα στο κινητό τηλέφωνο που γνωρίζουν.


Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlampridoy@yahoo.gr ή στο κινητό ή στο messenger μέσω face book.




ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com




Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

22/11 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - τι έχουμε για το σπίτι


ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ! 

ΓΛΩΣΣΑ

Από σήμερα και λαμβάνοντας υπόψη όσα παρακολουθήσαμε οι εκπαιδευτικοί της Β΄ τάξης στο πρόσφατο σεμινάριο, για το πώς μαθαίνουν τα παιδιά Ορθογραφία, θα αυξήσουμε τις φορές που γράφουμε στο πρόχειρο το κειμενάκι ή τις λέξεις που πρέπει να μάθουμε. Αντί λοιπόν για 5 φορές, θα τη γράφουμε 10.  Επιτρέπεται αν κάποιος δυσκολεύεται πολύ να μάθει την Ορθογραφία, να μελετά λιγότερο κείμενο, όμως θα τη γράφει 10 φορές. Εξαίρεση θα γίνει μόνο για όσους και με τις 5 φορές που την έγραφαν ως τώρα, κατάφερναν να μην κάνουν λάθη, τόσο στην Ορθογραφία της ημέρας όσο και σε επαναλήψεις σε παλιότερες Ορθογραφίες. Παρακαλούνται οι γονείς να ελέγχουν και οι ίδιοι αν το παιδί έγραψε την Ορθογραφία του.

Επίσης η κ. Σαβάκη Μαρία, η ψυχογλωσσολόγος που μας μίλησε, εστίασε πολύ και στην Ανάγνωση. Παρακαλούμε λοιπόν και στο σημείο αυτό να έχουμε τη βοήθεια των γονιών και να γίνεται καλή προετοιμασία της καθημερινής Ανάγνωσης.

_______________________________


Σήμερα διδάχτηκαν δύο ποιήματα από το βιβλίο, το "ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ" του Γιάννη Ρίτσου, σελ. 77, και το "Ή ΞΑΝΘΟΥΛΑ", του εθνικού μας ποιητή, Διονύσιου Σολωμού, σελ. 78.


Παρακολουθούμε με τα παιδιά μας την Ξανθούλα
του Σολωμού μελοποιημένη από τον Νικόλαο Μάντζαρο. 


Ανάγνωση: Το κάθε παιδί θα επιλέξει ένα από τα δύο ποιήματα. Ειδικά για το πρώτο ποίημα, επειδή είναι μεγάλο, η ανάγνωση θα γίνει στο μισό ποίημα.

Ορθογραφία: Και πάλι τα παιδιά θα επιλέξουν ένα από τα δύο ποιήματα και θα προετοιμάσουν για Ορθογραφία τους δύο πρώτους στίχους.

Από το Τετράδιο Εργασιών κάναμε τις ασκήσεις 8, 9 και 10 στις σελίδες 47 και 48.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Παρακαλούμε να έχουν μαζί τους τα παιδιά και τα κυβάκια τους και τα καλαμάκια. Ειδικά τώρα που μπαίνουμε στην Προπαίδεια. Τα κυβάκια να είναι ενωμένα σε δεκάδες.

Κάναμε τη σελίδα 17 από το Τετράδιο Εργασιών.

Για το σπίτι προτείνουμε εξάσκηση προφορική σε προσθέσεις και αφαιρέσεις ως το 100. Για τα παιδιά που δυσκολεύονται ξεκινάμε με προσθέσεις αφαιρέσεις ως το 10, μετά ως το 20 και μετά δουλεύουμε ως το 100. Δίνω μερικά παραδείγματα


4+5=
14+5=
34+5=
64+5=

Όταν δυσκολεύονται, επιτρέπουμε να χρησιμοποιήσουν δάχτυλα ή καλαμάκια ή κυβάκια.

Μεγάλη σημασία εξακολουθούμε να δίνουμε στα διπλά αθροίσματα:

2+2, 3+3, 4+4, .......8+8,  9+9,  10+10

Έπειτα περνάμε σε ένα παραπάνω:

6+6=12,  6+7;

7+7=14, αν βάλω κι ένα παραπάνω: 7+8;

Παρόμοια δουλεύουμε και με τις αφαιρέσεις

8-5=
18-5=
48-5=

Ζητάμε επίσης να ανεβαίνει δύο - δύο, πέντε - πέντε, δέκα - δέκα. Και παρόμοια να κατεβαίνει.

Σε προσθέσεις μεγάλων αριθμών, πχ 32+24, ζητάμε να προσθέσει πρώτα τις δεκάδες, 30+20=50 και μετά τις μονάδες 2+4=6 και να ενώσει τέλος τα ποσά: 50+6=56

Υπέρβαση δεκάδας

8+2= 10
Αν βάλω κι ένα παραπάνω, 8+3, πόσο κάνει;

7+3=10
Αν βάλω και δύο  παραπάνω, 7+5, πόσο κάνει;

Ή ακόμη:

9+4=13
19+4=
39+4=

Κι εδώ επιτρέπουμε να χρησιμοποιήσει δάχτυλα αν δυσκολεύεται. Δηλαδή ανοίγει 4 δάχτυλα και μετρά μετά το 9 τέσσερις αριθμούς:  10, 11, 12,13. Και το ίδιο με το 19 ή το 39 κλπ.

Ο επιθυμητός στόχος είναι το παιδί πολύ γρήγορα να απαντά οποιαδήποτε πρόσθεση και αφαίρεση ως το 100, όμως χρειάζεται στρατηγική και σωστή υποβοήθηση για να μάθει να σκέφτεται και όχι απλά να παπαγαλίζει.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου