ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ


23/6/2020: Μας ενημέρωσαν ότι τα ενδεικτικά θα δοθούν και για τα δύο υποτμήματα την Παρασκευή!


Από 1η Ιουνίου το σχολείο ανοικτό αλλά με εκ περιτροπής φοίτηση ανάλογα με το υποτμήμα που ανήκει ο κάθε μαθητής.


Η ενημέρωση των γονέων γίνεται με τηλεφωνική ενημέρωση. Παρακαλούνται οι γονείς να επικοινωνούν με τη δασκάλα στο κινητό τηλέφωνο που γνωρίζουν.


Επικοινωνία με τη δασκάλα: Μέσω mail στο mlampridoy@yahoo.gr ή στο κινητό ή στο messenger μέσω face book.




ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΩ: http://2dim-n-smyrn.att.sch.gr/ και https://2dimotikons.blogspot.com




Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Ποιες "σχολικές" υποχρεώσεις έχουν αυτό το διάστημα τα παιδιά της τάξης μας

Αγαπητά μου παιδιά, 

το σημαντικότερο καθήκον όλων μας αυτό το διάστημα είναι να προφυλάξουμε την υγεία τη δική μας και την υγεία των ανθρώπων γύρω μας. Και ένας σίγουρος τρόπος είναι το να μείνουμε στο σπίτι μας. 



Επειδή όμως είμαι σίγουρη πως βαριέστε όλη μέρα μέσα και χωρίς τους φίλους σας, κι άλλο τόσο πιστεύω πως όλοι σας αγαπάτε πολύ να μαθαίνετε καινούργια πράγματα και να ακονίζετε το μυαλό σας, γι΄αυτό και ξεκινήσαμε αυτά τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Στα αγγλικά το λένε e-learning. Προσωπικά προτιμώ τον όρο τηλεκπαίδευση, όπως λέμε τηλεόραση, τηλέφωνο κλπ. Κι επειδή το "τηλε" είναι μια αρχαία ελληνική λέξη που τη συναντάμε και στον Όμηρο! (Θυμηθείτε τον Τηλέμαχο, τον γιο του Οδυσσέα.)  Μια λέξη που σήμερα την έχουν δανειστεί από την ελληνική γλώσσα όλοι οι άνθρωποι της γης.  Βλέπετε δεν ταξιδεύουν μόνον οι ιοί από χώρα σε χώρα αλλά και οι λέξεις! 



ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Τηλεκπαίδευση λοιπόν και τηλεμαθήματα. Με επικοινωνία μέσω ίντερνετ.  Είναι τελείως απαραίτητο να έχει κάποιος ίντερνετ για να πάρει μέρος. Κι ευτυχώς στην τάξη μας έχουμε όλοι. Είτε μέσω του υπολογιστή μας είτε από το κινητό των γονιών μας. 

Ξέρω πως όσοι δεν έχετε υπολογιστή, δυσκολεύεστε περισσότερο να παρακολουθήσετε τα μαθήματα που κάνουμε. Όπως και όσοι δεν έχετε εκτυπωτή. Γι' αυτό και προσπαθώ να δίνω υλικό για όλα τα ... γούστα. Και εσείς διαλέγετε με τη βοήθεια των γονιών σας τι θα κάνετε. 

1ος ΚΑΝΟΝΑΣ: Δε χρειάζεται να κάνουμε όλα όσα ανεβάζει η δασκάλα μας. Διαλέγουμε τι μπορούμε να κάνουμε και τι θέλουμε. 

Είναι σίγουρο πως τα τηλεμαθήματα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συναγωνιστούν το σχολείο και τη δουλειά στην τάξη. Είναι μια λύση ανάγκης. Και ο κύριος σκοπός τους είναι να μας κρατάνε σε επαφή και να μην ξεχάσουν τα παιδιά και αυτά που ήξεραν. Έτσι διαλέγουμε να δουλέψουμε κυρίως στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά και κυρίως να κάνουμε επαναλήψεις σε όσα έχουμε ήδη διδαχθεί στο σχολείο μας. Ευτυχώς έχουμε προχωρήσει πολύ στην ύλη μας και έτσι δεν έχουμε καθόλου άγχος για το αν θα προλάβουμε να την ολοκληρώσουμε. Κι αυτό οφείλεται σε σας που όλη τη χρονιά προσπαθούσατε πολύ και δε χάναμε την ώρα μας! 

2ος ΚΑΝΟΝΑΣ:  Δεν έχουμε άγχος για την ολοκλήρωση της ύλης. Μας νοιάζει όμως πολύ να κρατήσουμε επαφή για να μην ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε.




Στα τηλεμαθήματα είναι πολύ σημαντικό να επικοινωνείτε κι εσείς μαζί μου. Να μου στέλνετε δηλαδή τις εργασίες που κάνετε. Να τις διαβάζω, να τις διορθώνω και να σας τις επιστρέφω. Να βλέπω δηλαδή τι ξέρετε πια καλά και δε χρειάζεται να επιμείνω αλλά και ποια λάθη κάνετε για να φροντίσω να σας βοηθήσω. Γι΄αυτό και είναι απαραίτητο να γράφετε μόνοι σας τις εργασίες σας που θα μου στείλετε και να μην τις διορθώνουν οι μεγάλοι. Αλλιώς η δασκάλα δημιουργεί λάθος εικόνα για το τμήμα της και λάθος θα είναι στη συνέχεια και ο σχεδιασμός των μαθημάτων που ανεβάζει. 

3ος ΚΑΝΟΝΑΣ: Η δασκάλα ανεβάζει  υλικό τα παιδιά τής στέλνουν τις εργασίες τους. Εργασίες γραμμένες από τα παιδιά.  Καμία επέμβαση μεγάλου δεν επιτρέπεται. 


ΠΩΣ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ

Η επικοινωνία με τη δασκάλα γίνεται κυρίως με φωτογραφίες που στέλνουν οι γονείς στο mail ή στο messenger. Φωτογραφίζουν δηλαδή τις εργασίες του μαθητή (από το τετράδιο, τα φύλλα εργασίας, το μπλοκ ζωγραφικής κλπ) Εναλλακτικά και μόνο στο messenger μπορείτε να στέλνετε και αρχεία ήχου και βίντεο. Ή να με πάρετε τηλέφωνο. 

Για να είναι ουσιαστική αυτή η εργασία φροντίζουμε οι φωτογραφίες να είναι καλές και με το "κεφάλι" προς τα πάνω. Δηλαδή έτσι: 

Μαθαίνω λέξεις (τους 12 μήνες)

Στην αντίθετη περίπτωση η δασκάλα δε θα μπορεί να τη διαβάσει και να τη διορθώσει ή και θα χάσει χρόνο για να την επεξεργαστεί ώστε να τη φέρει στα ίσα της. Και ο χρόνος είναι πολύτιμος στην τηλεκπαίδευση αφού τα πάντα χρειάζονται πολύ περισσότερη ώρα από όση δαπανούμε στην τάξη για το ζωντανό μάθημα. 

4ος ΚΑΝΟΝΑΣ: Στέλνουμε φωτογραφίες των εργασιών μας στη δασκάλα. Καλής ποιότητας και όρθιες. Επίσης αρχεία ήχου και βίντεο στο messenger. 

Για τον ίδιο λόγο, την εξοικονόμηση χρόνου,  φροντίζουμε να μη βομβαρδίζουμε τη δασκάλα με εργασίες. Πχ είναι αδύνατον να παίρνει 10 εργασίες την ημέρα από κάθε παιδί. Είναι αδύνατον να προλάβει να τις μελετήσει και να τις διορθώσει. Τι ακριβώς πρέπει να στέλνουμε; 

ΓΛΩΣΣΑ

α. Την Ορθογραφία που γράφουμε στο πρόχειρο. 

β. Αντιγραφή ή ασκήσεις Γραπτής Έκφρασης (πχ την ακροστιχίδα για τον κορωνοϊό, προτάσεις με λέξεις κλπ)

Αντιγραφή
Άσκηση γραπτής έκφρασης (ακροστιχίδα)

Ορθογραφία 
Γραπτή Έκφραση (προτάσεις με το "μακάρι")

γ. Ζωγραφιές



ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδια Μαθηματικών που εκτυπώσαμε και συμπληρώσαμε ή αντιγράψαμε στο τετράδιο. 




ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Από την πρώτη μέρα είπαμε σαν ιδέα να κρατάνε τα παιδιά ημερολόγιο. Για πολλούς λόγους. Το ημερολόγιο είναι κάτι το προσωπικό για τον κάθε άνθρωπο. Καλό είναι οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να το γράφουν σε κάποιο ξεχωριστό και όμορφο τετράδιο. Να το διαβάζουν και όταν μεγαλώσουν και να θυμούνται τα παιδικά τους χρόνια. 

Δε στέλνουμε στη δασκάλα όλα όσα γράφουμε στο ημερολόγιο. Επιλεκτικά μπορούμε να της στείλουμε ένα ημερολόγιο την εβδομάδα. Το στολίζουμε και με σχετική ζωγραφιά. 



ΔΕ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ: 

Οι ηλεκτρονικές ασκήσεις (πχ hot potatoes ή από το φωτόδεντρο του υπουργείου παιδείας κλπ) δε στέλνονται στη δασκάλα. Η διόρθωση σε αυτές τις ασκήσεις γίνεται από το ίδιο το πρόγραμμα και επομένως χρησιμεύουν για εμπέδωση των γνώσεων των μαθητών και όχι για αξιολόγηση από τη δασκάλα. 

5ος ΚΑΝΟΝΑΣ: Στη δασκάλα στέλνουμε επιλεγμένες εργασίες και σύμφωνα με τις οδηγίες που μας δίνει σε κάθε μάθημα. 

Οι εργασίες πρέπει να στέλνονται στην ώρα τους. Παρατηρήθηκε αυτές τις ημέρες (και ήταν λογικό αφού όλοι προσπαθούμε να μάθουμε έναν καινούργιο τρόπο εργασίας) να στέλνουμε στη δασκάλα μαζεμένες εργασίες για πολλές ημέρες. Αυτό δεν είναι σωστό. Παρακαλώ σε κάθε περίπτωση να στέλνετε μόνο τις εργασίες του τελευταίου μαθήματος. Εκτός αν για κάποια συγκεκριμένη εργασία δοθεί ξεχωριστή οδηγία. 

6ος ΚΑΝΟΝΑΣ: Στέλνουμε τις εργασίες στην ώρα τους και όχι πολλών ημερών μαζί. 


Αγαπητοί γονείς, 

Ο καθένας από μας είναι διαφορετικός. Θυμηθείτε την όμορφη ιστορία του Μπουσκάλια για τους αγώνες που έκαναν μια ομάδα ζωάκια. Ακόμη και αν έχεις γεννηθεί δίδυμος ή και τρίδυμος. Προστατεύουμε τη διαφορετικότητα του κάθε παιδιού και στο μάθημα. Στο σχολείο το κάνει η δασκάλα, προσαρμόζοντας τη διδασκαλία στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε παιδιού και βεβαίως τις ασκήσεις που αναθέτει. Στην τηλεκπαίδευση αυτό το ρόλο καλούνται να τον παίξουν οι γονείς. Σε συνεννόηση με τη δασκάλα. Παίρνουν τηλέφωνο και ρωτάνε για όσα τους προβληματίζουν.  

Στη συνέχεια διαλέγουν από το υλικό που ανεβάζει η δασκάλα το τι θα κάνουν με το παιδί τους. Δεν το υποχρεώνουν να κάνει τα πάντα αλλά και δεν το αφήνουν να τεμπελιάζει. Δεν είναι μόνο θέμα γνώσεων που πρέπει το παιδί να επαναλαμβάνει για να μην τις ξεχάσει, η διαδικασία της εκπαίδευσης και της μάθησης  στην ηλικία που βρίσκονται τα παιδιά μας τα βοηθά να "χτίσουν" τη σκέψη τους και γενικότερα να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους. 

7ος ΚΑΝΟΝΑΣ:  Οι εργασίες που κάνει το κάθε παιδί προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις δυνατότητές του. Δεν κάνει τα πάντα! 

Είναι επίσης σημαντικό για τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών να διατηρήσουμε με κάθε τρόπο την ως τώρα ρουτίνα τους. Μπορεί να μην έρχονται στο σχολείο αλλά ας φροντίσουμε με τις εργασίες που κάνουν στο σπίτι να νιώθουν ότι το σχολείο συνεχίζεται. Να κρατάνε επαφή με τη δασκάλα τους αλλά εμμέσως και με τα άλλα παιδάκια της τάξης τους. Τους φίλους τους και τους συμμαθητές τους. 

Κι αυτό, ξέροντας εμείς οι μεγάλοι τι ακριβώς συμβαίνει, είναι πιο σημαντικό απ' όλα! Να προστατεύσουμε την ψυχική υγεία των παιδιών και τη συναισθηματική τους ισορροπία. 

Γι' αυτό και σας ευχαριστώ όλους! Που κάνετε το καλύτερο για να πετύχει το πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης στην τάξη μας. Αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να έχουμε δικτυωθεί με το 100% των μαθητών. Αν βελτιώσουμε και την ποιότητα συμμετοχής, ίσως καταφέρουμε σε επόμενο βήμα να αποπειραθούμε και τη διδασκαλία των μαθημάτων που έχουν μείνει αδίδαχτα στα βιβλία μας. Και με την προϋπόθεση να είμαστε όλοι καλά!  

Σημειώνω ότι ως προς τη Γλώσσα έχουν διδαχτεί 16 ενότητες από τις 24 (τα 2/3 της ύλης) και από τα Μαθηματικά τα 44 από τα 54 μαθήματα του βιβλίου (5/6 της ύλης).  Και παρά το χτύπημα της τάξης μας και από τον Η1Ν1 που ανάγκασε πολλά παιδιά να απουσιάσουν για μεγάλο διάστημα. 

Παρόμοια και στη Μελέτη Περιβάλλοντος έχουν διδαχτεί 96 από τις 145 σελίδες του βιβλίου (2/3). Κάποια μάλιστα από τα μαθήματα που ακολουθούν τα έχουμε ήδη προσεγγίσει στη διάρκεια της χρονιάς στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης (πχ διατροφή, νερό κλπ) Εξάλλου η Μελέτη Περιβάλλοντος είναι ένα μάθημα που επαναλαμβάνεται στις δύο επόμενες τάξεις και τυχόν κενά των μαθητών μπορούν άνετα εκεί να αναπληρωθούν. 

Επομένως οι βασικοί μας γνωστικοί στόχοι αφορούν τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Με επαναλήψεις των διδαχθέντων σε πρώτη φάση και αργότερα, αν δούμε ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά, θα αναζητήσουμε τρόπο να καλύψουμε όσο μπορούμε και τα μαθήματα που μας μένουν:

1. Γραμματικά φαινόμενα που περιγράφονται στην αρχή της κάθε ενότητας, (δείτε το βιβλίο των παιδιών)  παραγωγή γραπτού λόγου, ορθογραφία, ανάγνωση στη Γλώσσα.

2. Επίλυση σύνθετων προβλημάτων, το ρολόι και η ώρα, κάθετες και παράλληλες ευθείες, αναγνώριση τετραψήφιων αριθμών στα Μαθηματικά. 

Σας αποχαιρετώ θυμίζοντας σε όλους την αξία της Λογοτεχνίας. Ας αξιοποιήσουμε αυτές τις μέρες που είμαστε αναγκαστικά κλεισμένοι στο σπίτι για να διαβάσουμε ωραία βιβλία με τα παιδιά μας. Ή και να διαβάσουν μόνα τους. Όχι τηλεόραση και μάλιστα ειδήσεις, όχι κινητά και τάμπλετ και υπολογιστές. Μακριά δηλαδή από οθόνες. Εξαίρεση η συμμετοχή τους στην τηλεκπαίδευση ή και για πολύ λίγο ακόμη, πάντα με αυστηρή επιτήρηση των γονιών.  Αφήστε να παίξουν, να ζωγραφίσουν, να ακούσουν μουσική, να αθληθούν (πάντα τηρώντας τα μέτρα κατά του κορωνοϊού). Προσέχοντας πολύ τη διατροφή τους και φροντίζοντας ένα διάστημα της ημέρας να τα βλέπει ο ήλιος. 

Με αγάπη 

Η δασκάλα της τάξης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου